2012. március 10., szombat

Maori bölcsességek - Csodálatos ősi Huna szeretetteli tanítás

Maori bölcsességek

A Maorik többezer éves ősi Huna filozófiája csodálatos, szeretetteli tanítás, amit mindenkinek érdemes megismernie. 

1. A világ olyan, amilyennek gondolom.
Én vagyok saját világom teremtője. Részt veszek annak megváltoztatásában, kezdve saját magamon, ezáltal legközelebbi családtagjaimon, barátaimon és közvetlen környezetemen. Rajtuk keresztül pedig országom és a világ alkotója vagyok. Csakis rajtam múlik, hogy szépnek és nagyszerűnek, vagy szomorúnak, katasztrofálisnak és nyomasztónak látom a világot.

2. Lehetőségeimnek nincsenek határai.
Minden elérhető, minden hozzáférhető számomra. Nincs lehetetlen, csak akarni kell. Mi magunk teremtjük korlátainkat, és határainkat, amelyeket aztán félünk átlépni. Pedig egyre gyakrabban találkozunk azzal, hogy ami tegnap lehetetlen lett volna, az ma valóra válik.

3. Minden erő bennem van.
Csakis tőlem függ, hogy azzá váljak, aki lenni akarok. Senki nem tud tanulni vagy jóllakni helyettem. Csak nekem van annyi erőm, hogy megváltoztassam az életemet. Csak bennem van meg az az erő, amelynek segítségével a lehetetlen valósággá lesz. Csak én vagyok képes meggyógyítani magamat. Mások támogathatnak, segíthetnek, de minden rajtam múlik. Csak én irányíthatom önmagamat, a fejlődésemet.

4. A szeretet azért van, hogy boldog legyek.
Szeretem és elfogadom magam. Mindent elkövetek, hogy boldog legyek. Csak akkor tudom és értem, hogy mit takar ez a szó, ha szeretem magam. Szeretetemet másoknak is átadhatom. Ha minden hibámmal és erényemmel el tudom fogadni magam, csak akkor tudok másokat is elfogadni olyannak, amilyenek, érzelmeikkel, előnyeikkel és hátrányaikkal, anélkül, hogy megpróbálnám magamhoz hasonlítani őket.

5. Az energia oda folyik, ahová én irányítom.
Figyelmemet egy adott személyre vagy tárgyra irányítva azt érem el, hogy az energia eléri rendeltetési helyét. Sem a távolságoknak, sem a terepviszonyoknak nincs jelentőségük. Hegyek, tengerek, kontinensek nem jelentenek akadályt. Ennek köszönhetően a távolságot legyőzve alkalmazhatjuk a különböző gyógymódokat.

6. Most van életem egyetlen pillanata.

Kár a már megtörtént eseményeken való rágódásra energiát pazarolni. Az már mögöttünk van. A múltat sem befolyásolni nem tudjuk, sem változtatni nem tudunk rajta. A múltból tanulnunk kell, hogy ne ismételjük meg hibáinkat. A jelen pillanatra összpontosítsunk, amely jövőnk építményének alappillére.

7. Mindent hatékonyan és jól csinálok.

Ha egy feladatot nem tudok tökéletesen teljesíteni, nem keltek magamban bűntudatot. Legközelebb jobban csinálom, immár a múltkori tapasztalatokkal gazdagabban

Forrás: Nádorfi Lajos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése