2011. február 18., péntek

SIKERKÓD - Szalay Ádám

A Sikerkód neve: Szalay Ádám, avagy hogyan legyünk boldogabbak és sikeresebbek az életben

Nem titkoltam sohasem: a legjobb Barátomról van szó. A Napló főszerkesztő-riporterével immár tizenhárom éve dolgozunk együtt. A közelmúltban mégis tudott meglepetéssel szolgálni: tanfolyamokon oktatja azt, mitől lehet sikeres az életünk. Ádám előadásai zsúfolt teltházzal és hatalmas sikerrel futnak. Megkérdeztem hát tőle: mi is valójában a Sikerkód titka?…
Szalay Ádám és Jack Canfield, Ádám mentora, az Egyesült Államok legkeresettebb sikerguruja
Szalay Ádám és Jack Canfield, Ádám mentora, az Egyesült Államok legkeresettebb sikerguruja
- Hát, mit mondjak, alaposan megleptél. Ismertem az újságírói, riporteri énedet, de azt nem tudtam, hogy ennyire vonzódsz… mihez is pontosan? - Idén leszek 38 éves. Óhatatlan, hogy 30 és 40 közt az ember megálljon egy pillanatra és körülnézzen maga körül. Mi az, ami működik az életében, mi az, ami nem? Te is tudod, szerencsés fickó vagyok, nekem tulajdonképpen minden összejött: imádom a feleségemet, van három tündéri gyerekem, szeretem a munkámat és jól meg is fizetnek. Semmi okom nem volt panaszra, és mégis…
- Mégis elutaztál Amerikába, csak azért, hogy a boldogság és a sikeresség receptjét kutasd. Ha annyira rendben volt körülötted minden, akkor mi szükség volt erre?
- Lehet, hogy meglepő dolgot mondok: azt vettem észre, hogy szinte nem is veszek részt a mindennapjaimban. Hogy értsd: a munkával kapcsolatos stressz miatt vagy a múlton rágódtam, vagy a jövőn aggodalmaskodtam, és közben megállíthatatlanul repültek a napok, én meg kezdtem úgy érezni, hogy kimaradok a saját életemből. Hogy nincs időm beszélgetni Szilvivel, a feleségemmel, hogy sosem játszom a lányaimmal, hogy nem jut idő barátokra… Hiába vagy sikeres, ha legbelül nem vagy boldog.
Ádám tanfolyamai rendre telt házat vonzanak
Ádám tanfolyamai rendre telt házat vonzanak
- Tényleg lehet tanítani a boldogság receptjét? Nem akarok feleslegesen hízelegni a kérdéssel, de most komolyan: mitől teltházas minden egyes tanfolyamod?

- Nagyon kemény éven vagyunk túl. 2009-ben rengeteg barátom, ismerősöm elveszítette a megtakarításait, az állását, a házát, ki tudja még mit. És azt látom, hogy az ilyen kilátástalan helyzetek az emberek egy részét kétségbeesésbe taszítják, a másik részét viszont változtatásra késztetik: hajlandóak változtatni a szokásaikon, a viselkedésükön, a gondolkodásmódjukon; hajlandóak végre a saját kezükbe venni a sorsukat. Én ebben tudok segíteni: rengeteg praktikus ötletet, módszert, gyakorlatot tanultam a mentoromtól, Jack Canfield-től San Diego-ban.
- Nem akarok gonoszkodni, de nem éppen azért nagy a sikere a tanfolyamaidnak, mert egy olyan országban élünk, ahol rengeteg a munkanélküli, stresszes, pesszimista ember?
- Hát éppen ez az: tavaly szembesültem egy Gallup-felméréssel, amelyben 120 ország lakóinak tették fel azt a kérdést, milyennek látják a jövőjüket öt év múlva. Megrázó volt a válasz. Magyarország a 117. helyen végzett. Haiti, Burundi és Zimbabwe van mögöttünk, ők még nálunk is pesszimistábbak.
- Elsajátítható a boldogság egy tanfolyamon? Nekem ez olyan hihetetlennek tűnik… 
- Nézd, én magamon teszteltem a módszert. Igen, lehet boldogabban élni, igen lehet többet keresni, akár meg is duplázhatod a bevételeidet, igen megtalálhatod az egyensúlyt a munkád és a családod között. Ez a jó hír… A rossz meg az, hogy tenned kell érte. A lényeg a tudatosság: ezt az élsportolók tudják a legjobban, van mit tanulni tőlük. A Sikerkód azt mondja, döntsd el mit akarsz! Ha kitűzöd a céljaidat, meg tudod őket valósítani. Nagyon kevesen tűznek ki célokat, és aztán csodálkoznak, hogy nem sikerül semmi… Én ezt a leckét tanultam meg és tőlem is ezt lehet megtanulni: az álmok valóra válhatnak, ha végre hajlandóak vagyunk megálmodni őket!

Én is teszteltem. Azokat az embereket kérdeztem, akik részt vettek Szalay Ádám tanfolyamán. Kivétel nélkül azt mondták: életük egyik legjobb befektetése volt a Sikerkód-tréning.
Ádám a közeli jövőben több helyen is tart Sikerkód tanfolyamot. Ezekről itt tudhat meg még többet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése